menu icon

Komunikacijos rinkos branda: renkantis agentūrą svarbiausia patirtis ir komanda

2019 m. vasario 25 d.

Komunikacijos rinkos branda: renkantis agentūrą svarbiausia patirtis ir komanda

2019 m. vasario 25 d.

Šiandien, renkantis komunikacijos partnerius, vis dažniau kyla klausimas, kokio paslaugų spektro galima iš vienos ar kitos įmonės tikėtis. Įvairioms komunikacijos sritims vis labiau integruojantis, neretu atveju skirtingų sričių agentūros apsiima teikti platesnį paslaugų ratą. Ryšių su visuomene srities agentūros nebeapsiriboja tik siaura klasikine ryšių su visuomene paslaugų pasiūla ir vis dažniau integruoja skirtingas komunikacijos disciplinas.

Siekiant įvertinti, kaip Lietuvos rinkoje suvokiamos ryšių su visuomene ir komunikacijos paslaugos, Ryšių su visuomene agentūrų asociacijos (RSVA) užsakymu buvo atlikta Lietuvos įmonių apklausa. Apklausoje dalyvavo bendrovių atstovai, organizacijoje priimantys su komunikacija susijusius sprendimus.

„Tyrimas parodė, kad įmonės labai aiškiai identifikuoja ryšių su visuomene agentūrų veiklą ir iš jų tikisi komunikacijos paslaugų, kurių esmę apibrėžia ryšių su visuomene požiūris ir filosofija. Ryšių su visuomene agentūrų įvaizdį ir reputaciją organizacijos vertina teigiamai (53 proc. apklaustųjų) ir pritaria, kad jų pagalba yra vertinga siekiant padidinti žinomumą, efektyviau komunikuoti su tikslinėmis auditorijomis, informuoti visuomenę aktualiais klausimais ir priimti tinkamus sprendimus“, – teigia Ryšių su visuomene agentūrų asociacijos (RSVA) tarybos pirmininkė Romualda Stonkutė.

Pasak jos, dauguma (70 proc.) tyrime dalyvavusių vadovų suvokia, kad pagrindinė agentūrų veikla yra ryšiai su visuomene, net jeigu agentūros pavadinime nurodoma komunikacija ar viešieji ryšiai. Paklausus, kaip įmonės vertina komunikacijos paslaugų rinkoje vyraujančią pozicionavimo strategiją prisistatyti integruotos komunikacijos agentūromis, dauguma (43 proc.) respondentų nurodė, kad pavadinimas renkantis komunikacijos partnerius nėra svarbus, mat reklama, ryšiai su visuomene ir kitos komunikacijos sritys dažnai persidengia. Vis dėlto šio tyrimo rezultatai parodė, kad, nepaisant naujų pozicionavimo tendencijų, terminas ryšiai su visuomene Lietuvos įmonėms yra pamatinis – verslas žino, kuo tokios paslaugos skiriasi nuo rinkodaros ar reklamos paslaugų.

„Norėjome įvertinti, kaip rinka suvokia komunikacijos disciplinas. Tyrimo duomenys nudžiugino – paslaugas perkančių įmonių atstovai labai aiškiai diferencijuoja skirtingas komunikacijos disciplinas. Dauguma RSVA  narių teikia plataus profilio paslaugas, kurios apima daug daugiau nei tik sklandų ryšių su visuomene darbą. Šis klasikinis ryšių su visuomene funkcijų supratimas vis dar labai aktualus, tačiau visą dėmesį sutelkti vien tik į jį jau nebepakanka. Skirtingos auditorijos informacijos ieško skirtingais būdais, todėl ryšių su visuomene strategijos apima visus kanalus ir privalo veikti vieningai“, – pabrėžia R. Stonkutė.

Paklausus, kaip įmonės renkasi komunikacijos agentūras, didžioji dalis bendrovių atsakė, kad lemia ne apibrėžimai, bet agentūros patirtis ir komanda.

„Šiandien galime kalbėti apie brandų rinkos požiūrį į komunikacijos partnerius. Renkantis agentūrą svarbiausiais kriterijais tampa nebe kaina, o agentūros patirtis sprendžiant pavestas užduotis ir siūloma specialistų komanda. Ryšių su visuomene agentūrai dabar rinkoje svarbu turėti gerą reputaciją ir kompetencijas liudijantį suteiktų paslaugų portfelį. Tokios tyrime paaiškėjusios rinkos nuostatos leidžia kalbėti apie profesionalų ir dalykišką rinkos dalyvių požiūrį į komunikaciją“, – sakė R. Stonkutė.

Ryšių su visuomene agentūrų asociacijos užsakymu tyrimą atliko visuomenės nuomonės ir rinkos tyrimų centras „Vilmorus“, jo metu buvo apklaustas 201 didžiausių Lietuvos įmonių atstovas, organizacijoje priimantis su komunikacija susijusius sprendimus.

Šioje interneto svetainėje naudojami slapukai. Slapukai naudojami rinkti informaciją apie apsilankymus svetainėje, pagerinti svetainės veikimą ir siūlyti naudotojams aktualų turinį bei reklamas. Daugiau informacijos ieškokite mūsų Slapukų naudojimo taisyklėse. Skaityti daugiau.
Šioje interneto svetainėje naudojami slapukai. Slapukai naudojami rinkti informaciją apie apsilankymus svetainėje, pagerinti svetainės veikimą ir siūlyti naudotojams aktualų turinį bei reklamas. Daugiau informacijos ieškokite mūsų Slapukų naudojimo taisyklėse. Skaityti daugiau.